lördag 29 september 2007

Voffö är di på detta viset?

Jodå, jag är fortfarande hyfsat i balans, men återigen så trött. Förstår mig inte på denna trötthet, men den har varit mitt signum så länge nu att den helt enkelt får vara med här i soffan och blogga... Enligt min läkare, så kommer den att ge med sig så småningom. Och den dagen är jag således frisk.

Alltid något.

Men så igen: Ännu ett tappat glas! Börjar bli trött på att plocka glassplitter. Om det ska fortsätta så här, så har vi inga glas kvar till nästa helgs bjudning..

Och jag får erkänna att det inte är helt positiva tankar jag sänder till förra lägenhetsinnehavaren, som lade in klinkersgolv i köket. Har ni någon aning om hur mycket splitter det blir när glas möter klinker? För att inte tala om hur kallt golvet är på vintern... Hmm.

Jag önskar mig ett varmt och mjukt köksgolv. Kanske ett studsgolv? Sånt där som simhopparna har i uppvärmningsrummet... Och med värmeslinga under.