tisdag 25 september 2007

Trötthetens blodiga afton

Jag ger mig själv väl godkänd i hanterandet av social interaktion under gårdagens/dagens Kick Off.

Inte en enda gång hamnade jag i dränerande samtal. Mitt sorterande enligt söndagens lista, funkade bra som påminnelse om vad jag bör undvika. Vid något enstaka tillfälle märkte jag att samtalet tenderade gå åt "fel håll", men kunde parera det utan att det drog nämnvärt mycket energi. I lättsammare sammanhang är det lätt att bara helt enkelt gå därifrån, och mingla vidare ..

När jag slapp lägga ner energi på att skydda mig, så kunde jag - varm om hjärtat - konstatera att det finns ett gäng himla goa människor på min arbetsplats! Bra Kick Off, lättsamma övningar, intressanta föredragningar och en lång, sen kväll igår.. Jo, jag är nöjd. Både med tillställningen och med min egen insats.

Men nu är jag så trött, så trött, så trött..

Släpade mig ut i köket, påbörjade matlagningen, började duka fram och... snubblade ett halvt steg, tappade greppet om ett glas som slant delvis ur handen! Skärvor överallt förstås och på sin slintande väg genom handen lämnade glaset ett hyfsat djupt sår i pekfingret. Attans trist. Mycket blod och många svordomar. Ibland är mitt språk inget att hyvas över..

Well. Slutet gott. Maten äten och fingret omplåstrat.

Men det blir nog en tidig kväll i kväll.