fredag 28 september 2007

Absolut Rött

Skrämmande rapporter inifrån Burma. Nu har militärjuntan tagit än större stryptag om informationsflödet inifrån landet. Internet fungerar inte, mobilnätet ligger nere och i övrigt så ska endast juntans egen version om protesterna få nå omvärlden.

Jag har en mycket obehaglig känsla i mig. - Måtte världens alla goda krafter stå det burmesiska folket bi!

Idag är det Absolut Rött som gäller, även om just den färgen inte direkt är välrepresenterad i min garderob. Jag fick dock en röd täckväst av min syster för några år sedan - för övrigt samma syster som väckte mitt intresse för Burma.

I eftermiddag tar jag min - likaledes rödklädda - dotter med mig, traskar till Medis kl 17.00 och skänker således även en tacksam kram och tanke till min älskade syster S! :-)