torsdag 31 januari 2008

Trött men nöjd

Jodå, lika trött idag med. Men klart nöjd med utbildningsdagen! Det var så roligt att träffa gruppen igen, det kändes som det var ett gäng gamla kompisar - trots att vi bara träffats två dagar förut. Nu var surret igång på nolltid och alla ville dela med sig av sina coachingerfarenheter sedan förra gången. Känns verkligen jättebra och jag är säkert på att det här är en grupp människor som kommer att vara till glädje och stöd för varandras yrkesutövande även efter utbildningens slut. Ett riktigt bra nätverk - och det kommer jag att behöva!

En annan sak som jag kommer att behöva, är att vara envis med mitt mindfulnessutövande. Det blev inget mediterat under hela skidweekenden, och därefter har det blivit lite hattigt och trögt att sätta igång. Jag känner igen tendensen från andra saker som man ibland tappar (träning, äta rätt, sluta röka - på den tiden jag gjorde sådant - etc... ), att plötsligt står man där en dag och har tappat motivationen trots alla goda föresatser.

Min mindfulnessträning är en förutsättning för att bibehålla god hälsa. Den är förmodligen livsnödvändig och något jag behöver fortsätta med resten av livet... Alltså måste jag hitta ett sätt att få tillbaka motivationen.

Och som ett tecken från ovan - just när jag börjat klandra mig själv för att jag inte har självdisciplin nog - så kom ett mail från min fd mindfulnesslärare med erbjudande om individuell handledning i mindfulnessmeditation. Jag ringde upp henne direkt och bokade in ett antal träffar. Bara samtalet med henne gjorde mig supermotiverad igen. Så enkelt det var!

Känner mig riktigt stolt över mig själv. Här ska minsann inte slarvas med det som får mig att överleva. Och därmed basta!

Nu sovdags!

(men först en stunds meditation)