måndag 7 januari 2008

Måndag

Det här är Tilde. Hon är nästan alltid så här nära. Men inte nu, iallafall inte nära mig.. Hon är på Berget med sin syster och min make. Så nu vet ni det.

Själv har jag ägnat dagen åt att fixa rutiner för mitt nuvarande liv. Studierutiner behöver införas, självdisciplin krävs och planering är absolut nödvändig. Men nu tror jag att jag har fått till en godkänd plan för den närmaste framtiden. Känns riktigt, riktigt bra.

Och så ser jag verkligen fram emot utbildningsstart på torsdag. Det ska bli så himla roligt att sätta sig på skolbänken igen!

Jag undrar när jag senast tyckte att en måndag kändes så här bra? Det minns jag faktiskt inte, måndagar är - av hävd och tradition - mina hatdagar. Har iallafall så varit. Men idag, när huvudstaden bjöd på sitt allra tristaste och gråaste väder, så har jag mest bara njutit.

Jojo. 2008 tror jag blir ett bra år!