söndag 28 oktober 2007

Återuppstånden och Min!

Ryktet om dess död var betydligt överdrivet.

Efter att datorn blivit kasserad av IT-avdelningen, så fick jag den tillbaka med orden "gör vad ni vill med den". Och det jag ville var att låta T göra vad HAN ville med den.. Min kära make passade så lägligt på att komma hem på kort stadsbesök och vips så är den gamla datorn som ny igen! Eller kanske inte helt NY (svårt att göra anspråk på det som femårig laptop. Men helt rensad och nyinstallerad med ett äldre och inte fullt så utrymmeskrävande operativ. Utan tvekan är jag gift med en man som besitter en osedvanlig förmåga att väcka liv i döda ting...

Nu fungerar således den lilla laptopen alldeles utmärkt. Tack för det, allra raraste maken!

Och här blev allt väldigt mycket som vanligt igen. Maken tillbaka på Berget. TVn tillbaka i vardagsrummet och här sitter jag med laptop i knät. Månntro att bloggen nu kan få lite styrfart igen...

"The report of my death was an exaggeration". Det var väl vad Mark Twain skrev i ett telegram en gång i tiden... Till vem och varför är dock för tillfället höljt i mitt dunkla minne, men jag har för mig att det var nån tidning som dödförklarade honom. Någon som är mer påläst än jag?