tisdag 23 oktober 2007

Nedslag i bloggen

Joja, jag är fortfarande datorlös.

Dottern ser på "Vänner" just nu, och lånar så snällt ut sin laptop en liten stund. Dock vill hon ha den i sin närhet (eller om det är mig hon vill ha här? :-)), vilket gör att jag just nu sitter i ett hörn av hennes säng, med skärmen bortvänd från den rara 18 åringen, som i sin tur glor på tvn som står vid sängens fotända...

Sedan vårt lilla party härförleden, så har familjens stora TV blivit kvar i dotterns rum. Den flyttades hit för att vi skulle få mer utrymme i vardagsrummet och ingen har hittills orkat baxa tillbaka den. Det har fått till följd att lägenhetens minst använda rum, för tillfället är vardagsrummet. Och mitt TV-tittande inskränker sig numera till de enda två serier jag följer. Men just de två har jag blivit larvigt beroende av; Desperate Housewives och Grey´s Anatomy.. (fråga mig inte, det bara ÄR så)Och de går alldeles utmärkt att se i dotterns säng...

I övrigt är det alltså både en dator- och tv-fri period för mig just nu. Det har säkert sin mening det också.Jag fortsätter att pussla med alla andra delar i livet och väntar ut trögheten.. eller väntar in den, det beror väl på hur man ser det.

Har du tålamod att vänta tills din gyttja sjunker till bottnen och vattnet klarnar?
Kan du förbli orörlig tills den rätta handlingen kommer av sig själv?

(Lao-Tzu, ur "Tao-Te-Ching")


Tillsvidare; kolla in den här lilla sötnosen

Livets under