söndag 14 oktober 2007

Söndag

Och i morgon är det måndag igen. Konstaterar att veckan gått fort, ej innehållit någon större bloggaktivitet och att det redan är ny sångkväll imorgon.. Därtill jobbdag.

Jag har kommit till insikt om (men vet inte om det är samma sak som att acceptera...) att jag behöver lära mig att gå genom perioder av tröghet. Trots att jag mår bättre, utifrån depressionsperspektiv, så letar jag efter det lustfyllda i mitt jobb. Detta mitt jobb, som har varit det roligaste jag har haft någonsin.. Men har förstått att lusten inte kommer att infinna sig. Och behöver hitta ett sätt att tycka att det är OK ändå.

Min make sa till mig i helgen, att jag får leta "kickar" utanför jobbet. Och han har ju så rätt.

Så; Tillsvidare ser jag fram emot morgondagens sångkväll, tisdagens möte om eventuell framtida kurs, torsdagens Mindfulness-träff och fredagens party... Däremellan ska 3 arbetsdagar genomlevas (höll på att skriva "genomlidas"). Jo.

Men livet är ett gott liv. Och jag har haft en mycket välgörande helg på det välsignade Berget.

Puss på er!