måndag 8 oktober 2007

Måndagsnöje

Oj, vad trött jag är idag också! Även om jag orkade upp ordentligt i morse och gick duktigt till jobbet och var hyfsat pigg där, så säckade jag ihop när jag kom hem - totalt orkeslös. Är det åldern månne, som nu sätter in en nådastöt? Eller bara efterdyningar av den sena lördagsnatten...?

Men hur gärna jag än trodde mig vilja vara kvar i soffan, så traskade jag iväg till mitt måndagsnöje... Nämligen min medverkan i den fantastiska Unisoul vocal choir!

Och kommer naturligtvis hem med ny energi och ett fortsatt leende på läpparna!

Under hela förra hösten, när jag varken hade energi eller leenden, så var sångtillfällena en lisa för själen. Klart underskattat som rehabilitering. Så hör nu, alla sångpedagoger, som vill slå er in på marknaden och hitta egna nischer; sång är läkande för sargade själar!

Yeah.