onsdag 12 december 2007

Småtrångt

Att avsluta är lika viktigt som att påbörja.. Och därtill ganska ansträngande.

Således är det lite känslostökigt i- och runt - mig för närvarande. Har nu 1,5 vecka kvar att jobba och det känns som väldigt kort tid. Förutom allt jag skulle behöva rensa och städa undan, så är det en massa människor som vill prata med mig. Jättetrevligt. Men samtidigt energikrävande...

Att därtill den stundande julen tar sin plats i planeringen och gör anspråk på visst hjärnutrymme, gör livet lite extra trångt just nu. Min strävan att visa mer omsorg om mig själv och vara i nuet, sätts på prov. Jag hanterar det så gott jag kan.

Men jag märker att jag triggas av saker som egentligen inte borde störa mig mer än nämnvärt.

Tar några djupa andetag, ger mig själv en stunds meditation och yoga, så ska det nog funka det här..

några dagar till bara.. Sedan jullov och välgörande andningspaus.