lördag 29 december 2007

Det största efter lägenhet och bil...

Senaste dagarnas bloggande har måhända varit lite dystert.. Men mitt liv innehåller betydligt mer av glädjeämnen!

Jag har tex äntligen köpt mig ett par skidor. Nu har jag en komplett utrustning för vinterns backnötande (bortsett från stavar, som jag så när hade glömt om inte vännen Å påminnt mig).

Det är något speciellt med egen skidutrustning. Jag kan inte helt sätta fingret på vad det handlar om, men det hör nog delvis ihop med att lägga så mycket pengar på något som endast är till nöje. Och bara för min egen skull.

Förra året köpte jag pjäxor. Helt euforisk försökte jag få min familj att dela glädjen över detta stora, men varken dottern eller maken höjde mer än ett ögonbryn för mina nya fina pjäxor... Sökte då stöd utanför familjen och fick följande sms av en annan skidfantast:

"Egna pjäxor, d största eft lgh o bil!"

Jojo. Stort är det! :-)

Nu saknas bara snö i Stockholm. Men jag glädjer mig åt att ha två fjällresor inplanerade i vinter. Längtar!