lördag 24 november 2007

Ett oansenligt steg för mänskligheten, men ack så stort för mig!

- Hur beskriva då detta, som upptagit hela mitt system sista veckan och som nådde sin kulmen igår med min påskrift på ett papper; och champagne med älskade vänner (tack A&Å, ni är bäst!) ; och som sedan landade i en god middag och fortsatt trevlig kväll med fina människor? Hur?

Jo.
Nu är det alltså klart: - Jag lämnar min nuvarande arbetsgivare vid årskiftet för att så småningom gå vidare med egna uppdrag. Men först utbildning. Och sedan långsam etablering... Om allt går som jag tänkt, så är jag i full gång till nästa höst. Och hela tiden med respekt för mitt tillfrisknande.

Lättnaden är enorm. Inte för att lämna - sådant är alltid sorgligt, speciellt som detta jobb varit ett fantastiskt roligt sådant - men för att jag får möjlighet att gå vidare i livet. Och för att jag nu tar chansen att leva min dröm. Jag har väl aldrig någonsin varit så förvissad om åt vilket håll jag ska. Oavsett risker, så är jag i grunden övertygad om att det här är rätt. Yeah.

Jag är så glad! (och förkyld.. som om jag är förvånad?)

Med full respekt för min något bräckliga hälsa, så kommer jag nu - då en snitslad bana till mitt framtida yrkesliv är lagd - att fortsätta lägga allt fokus på Här och Nu. Framtiden kommer ju ändå - oavsett om jag tänker på den eller inte. Därför blir det inte mer information än så här just nu..

Pussar!