tisdag 4 augusti 2009

Semesterloj

Märkligt trött.. Trots att jag förväntade mig att energin skulle börja spritta i mig, så här tredje veckan på semestern. Men inte ännu. Helt ok att fortsätta min avslappnade tillvaro således. Nu sista semesterveckan. På Berget..

Igår gjorde jag ett ryck och tog mig in till Vingåker outlet. Ett besök om året ska väl ändå göras där. Var faktiskt där redan i fredags, så det blir två besök i år. Dock blir jag trött bara av att komma in i lokalen, så jag delade upp det i år. Det är verkligen inte ett odelat nöje att gå där. Ungefär samma känsla jag har när jag kommer in på Ikea. Som om det vore byggt för att matta ut människor. Jag undrar vad det beror på. Jag känner ju flera som njuter av den här typen av stora varuhus, men själv blir jag liksom bara matt.. Kanske har jag fel taktik? I går skulle jag prova de jeans jag såg ut i fredags, men började med att titta på väskor.. Och skärp.. När jag väl kom fram till jeansen, så fick jag ägna massor av tid åt att hitta rätt storlek (och så visade det sig att jag iallafall skulle ha en annan storlek..) På samma sätt är det på Ikea, även om jag alltid vet vad jag ska ha när jag kommer dit, så passar jag alltid på att kolla in massor av andra saker också.. När man väl är framme vid "ta-själv-lagret" så är energin och humöret nere på bristningsgränsen.

Nåväl. Det blev ett par snygga jeans- för en spottstyver förstås - och ett par tunna sommarbyxor. Och så några muminglas på beställning..

Idag blir det bara promenad och vila. Och kanske, kanske ett klädröjarprojekt...