lördag 29 augusti 2009

Oh my good..

it´s really happening!

Om bara drygt en vecka åker jag till Tyskland för att delta i en 9-dagars intensiv utbildningsretreat i mindfulness, sk Practicum. Har inte riktigt förstått att det verkligen är sant. Samtidigt som jag sitter här och försöker hinna läsa in all kurslitteratur innan, så utformas de kurser jag och en kollega ska starta under hösten. Och så var det där med certifieringen till coach; har ju fått datum för examination i slutet av september. Även det ser alltså ut att falla på plats.

För 1,5 år sedan lämnade jag min dåvarande trygga tjänst som personalchef. Tjuvkikar i mina anteckningar och ser att jag då satte upp några mål, bland annat följande:

* Att leva på mitt företagande inom ett år
* Att bli certifierad ICF-coach
* Att utbilda mig till instruktör inom MBSR, dvs Mindfulness Based Stress Reduction.

Företagandet tog ju snurr i och med finanskrisen i höstas. Och nu är jag alltså snart i mål med de övriga också. Hisnande.

Och jag kan konstatera att jag aldrig tidigare i mitt liv varit så målfokuserad som under de senaste 1,5-2 åren.. Det är faktiskt ganska omtumlande att upptäcka att det har gett så tydligt resultat.

It´s really happening.