onsdag 5 augusti 2009

Hallå - vem kör?

Dottern har under dagen varit ute och rest, via mellanlandning i Amsterdam. I sms har hon - sedvanligt hänsynsfullt och ordentligt - hållit mig underrättad om när hon boardat och landat etc..

Från Amsterdam kom plötsligt ett sms där hon meddelade att hon gått ombord på planet, men sedan fått gå av igen - då det upptäcktes att planet saknade pilot! Jag kan inte låta bli att tycka det är ganska dråpligt; Såg framför mig hur kabinpersonalen arrangerar alla passagerare och sedan bara kika in till cockpiten och säga att alla är ombord.. Då upptäcker de att ingen är där. "Hallå, vem ska flyga planet"? Liksom...

Vet inte varför jag tyckte det var så kul.

Men jag ska kanske mest av allt vara glad för att de upptäckte det i tid... Vem vet vad som hade hänt annars?

(jodå, piloten hittades och flög sedan planet åt rätt destination.. bara en smula försenat)