tisdag 25 augusti 2009

Om yoga

Har tränat Hathayoga sedan 2004. Dock väldigt sporadiskt och med längre uppehåll. När jag senare kom i kontakt med mindfulness och de mjukare yogarörelserna man utövar där, så kände jag igen alla övningar från Hathan och har sedan fortsatt göra egen mjuk yoga mer eller mindre regelbundet.

Jag mår mycket bra av det och rörelserna passar bra ihop med meditationen. Likväl har jag kännt att min kropp behöver mera... Testade därför i våras den mer fysiskt utmanande Ashtangayogan. Och blev helt såld. För att inte tala om slutkörd efter ett lärarlett pass.

Så nu sitter jag här hemma, fånigt leende efter höstterminens första pass.. Min kropp är härligt utmattad, riktigt lycklig. Och själen är fridfull och vänligt inställd..

Mycket bättre än så här behöver jag faktiskt inte må. Liksom.