tisdag 5 maj 2009

bloggtorka!

Jag är inne i en märklig fas just nu. Har hela huvudet fullt med formuleringar, ord, berättelser, insikter och upplevelser. Men har ingen lust att sätta mig vid datorn och försöka förmedla det. Synd, inser jag - eftersom det sannolikt är en kreativ tid för mig, som skulle vara spännande att blogga om.

Nå. Så är det.

Men jag kan berätta att förra veckan var en riktigt, riktigt bra vecka. En sådan där höjdarvecka faktiskt. Både personligt och yrkesmässigt; - Först gick jag in i den, alldelse hög efter Salif Keita - konserten. Den sitter nog fortfarande i om jag känner efter. Sedan flöt dagarna på, nya utmaningar jobbmässigt, massor av bekräftelse på min kompetens och därtill påminnelse om vilken väg jag vill gå.. Dessutom fick jag hjälp med bokslut och deklaration och kunde konstatera att mitt första år som egen företagare inte bara går runt - utan också går riktigt bra! Det var en lättnad som är svår att ta på. Men det innebär bland annat att en tidigare lagd-på-is-utbildning nu ser ut att kunna bli av. Och det gör mig riktigt glad och tillfreds.

Så avslutade jag veckan med en långhelg på det välsignade Berget; med sol, make, katter, lövkratt och bokläsning. Och som ett brev på posten:

En förkylning! Men den går väl över..

Som sagt. En bra vecka. Den här har börjat förkylt och snuvigt. Men jag fortsätter att känna inspiration och tillförsikt.