torsdag 14 maj 2009

Hata klinker!

Åtminstone på köksgolvet..

I går handlade jag på väg hem. Ställde papperskassen (extra hårt?) på köksgolvet och plockade ur kylskåpsvarorna, sedan måtte jag ha börjat göra nåt annat - för olivoljeflaskan blev kvar i kassen.. På golvet..

I morse när jag nyvaken gick ut i köket för att sätta på min frukostgröt, så möttes jag av en papperskasse som var nästintill upplöst i atomer. Och inuti kassen ligger en trasig glasflaska med olivolja. Eller rättar sagt; det var inte så mycket olivolja kvar i flaskan. Desto mer i kassen. Och på golvet...

Suck. Vet ni hur lätt man torkar upp olivolja från ett klinkersgolv? Samtidigt som man ska försöka få fatt i alla glasskärvor..

(visst har jag hatat vårt köksgolv tidigare i bloggen?)

Nå. Dagen blev bättre än morgonen. Definitivt.