lördag 7 mars 2009

För din skull, Annika...

Sisådärja.. Tror jag börjar få ordning på mig själv och det här nya livet jag lever. Det utan hemmaboende dotter och med en Bergetvistande make. Den här helgen känns det riktigt bra, och jag tycker mest det är skönt med en egenlördag. Man kan säkert tycka att en sådan kan ägnas åt massor av andra saker än det jag har gjort, men jag mår bra av att vara själv just nu. Har alltså tvättat, städat, rensat och spelat högt på stereon. Därtill har jag mediterat, yogat och varit ute och handlat...

Det är fascinerande hur transparent jag är och hur tydligt vissa intrampande mönster är. Åtminstone i efterhand.. Har haft en period av fladdrighet, där tankar och känslor farit runt i olika banor - utan varken mening eller mål (jag vet, Lisa Nilsson..). Det är vid såna tillfällen jag börjar titta på nya utbildningar, läsa jobbannonser och planera framtida resor.. Och så plötsligt slutar fladdrandet och jag landar i allt jag redan visste: Att jag redan är inne på rätt väg och att inget nytt egentligen behöver planeras.

För min del skedde landningen på en yogamatta i torsdags kväll, strax innan en längre sittande meditation. Allt blev kristallklart igen. Och inom mig har ett stort lugn tagit plats och byggt bo.

Allt ordnar sig. Allt är nåd.. Typ.