måndag 17 september 2012

Tomelilla

Så har min turné nått sitt slutmål. Jag sitter på dotterns balkong och beundrar gladans glidflygningar ovanför mitt huvud. Här finns gott om utrymme att reflektera över de senaste 12 dagarna som jag spenderat på resande fot. Och behovet av utrymme är stort.

Jag gillar att resa. Det händer så mycket gott med kreativiteten, tankarna och själen när jag är i rörelse. Hela mitt väsen trivs av att vara på väg.. Det förutsätter dock att jag tar mig mycket egen tid i stillhet, jordar mig, landar och ser till att ta allt i lagom takt.

Att därtill landa hos goda vänner och få bada i allt det goda som yogan fört in i mitt liv (vänner för livet, visdomskällor, nya intresseområden, kraft & energi) är ren kärlek.

Så har jag alltså rest i 12 dagar: Sthlm-Berget-Gränna-Älmhult-Malmö-Lund-Simrishamn-Tomelilla. Jag har varit på en intensiv grundkurs i Ayurveda, har lyssnat på Janesh Vaidya, yogat hos finaste vänner, smitt framtidsplaner, gått i skog, kört karavan, fått två underbara yogaklasser med bästa läraren Sky, ätit middag, skrattat, skvallrat ihop med kära vänner, njutit av omtanke, spelat högt på bilstereon, blivit påmind om att jag inte ska äta gluten, promenerat i Simrishamn, lassat ur delar av ett bohag i Tomelilla.

Nu återstår bara att få krama om allra finaste dottern innan jag ställer kosan norrut igen.

Men snart lämnar jag Stockholm igen.