lördag 8 november 2008

Novemberlördag

Idag är jag trött och småsnuvig. En dag som skulle behöva ägnas åt tvätt och småstädande.. Känner mig inte speciellt inspirerad, men lägenheten behöver kärlek.

Ute är det grått; en ganska typisk novemberlördag. Nå, jag har i hela mitt liv ansett november vara en av årets tristaste perioder. En överhoppningsbar månad, typ. Som en slags transportsträcka fram till december, då advent och alla ljus gör det lite lättare igen. Men eftersom saker och ting tenderar att inte vara som det alltid har varit, så är jag öppen för att det här årets november kan visa sig ha någon form av berättigande. Men inte den här dagen. Inte ännu iaf..

Några timmar senare:
Jodå, att få besök av en älskad systerdotter som snällt åt av mina konstiga miffokakor - gjorde det här till en bra eftermiddag. Mer sådant i november!