torsdag 7 augusti 2008

Baksmälla?

Jag avslutade förra inlägget med att jag mår bra. Och det gör jag. Men...

Den här veckan har jag känt mig seg och låg. Ungefär som om jag dras med en osedvanligt efterhängsen "hang-over". Förra helgens sockerchock (efter att knappt inte ha ätit socker på fyra månader, så fick jag i mig både godis, kakor och alkohol på samma gång), ledde till 1,5 dygn helt utan sömn. Det kan nog göra vem som helst trött i efterhand. Därtill märker jag ett sötsug som jag inte kännt på länge och är tämligen säker på att tröttheten och baksmällekänslan helt enkelt har att göra med min kropp är i avgiftningsfas.

Fascinerande, onekligen. Och oerhört lärorikt. Om inte annat så har jag nu fått ett kvitto på att min inslagna kostväg är helt rätt. För mig.

Nå. Jag hinner sannolikt återhämta mig någorlunda till nästa stora släktbegivenhet. På lördag ska - det från Kambodja nyss hemkomna - brudparet firas. Det ser jag fram emot!

Ska bara försöka låta bli sockersöta bakverk och andra frestelser.

En annan sak jag ser fram emot, är en mindfulness-retreat om några veckor. Men mer om den en annan dag...