tisdag 17 augusti 2010

Energi.. eller nåja.

Den här veckan tar jag mig i kragen.. Efter att ha tillbringat första stadsveckan i - nästintill - mental och fysisk koma, så har jag nu storstilat startat med mina gamla vanliga morgonrutiner (meditation, yoga) och därtill plussat med en snabb morgonpromenad. Känns lite duktigt och ger energi in i arbetsdagen.

Som den "deadline-personlighet" jag har tendens att vara, så har sannolikt min ökade energi även att göra med att jag i morgon har två uppdrag att genomföra. Först ska jag till en gymnasieskola och hålla en workshop om mindfulness för lärarna - skoj skoj! Jag jobbar gärna mot skolor.. Senare under dagen ska jag presentera mitt upplägg för några kollegor.. Och på måndag infomöte, innan jag försvinner från stan i 10 dagar igen. Börjar således bli lite knappt om tid för allt som behöver göras.

Alltså MÅSTE jag sätta igång. Nu. Nu. Nu. Snart...

Men jag har faktiskt också bokat en läkartid för att ta prover och gå igenom alla mina värden, för att kanske hitta en orsak till denna - i grunden - onormala trötthet. Men mer om tröttheten en annan gång. Här kör vi på vilja - så nu måste jag jobba lite. NU.

Kärlek och energi till er alla!