söndag 27 september 2009

Vilken vecka..

Idag är första dagen på två veckor som jag känner mig tämligen säker på att det virus jag haft i kroppen, nu tycks ha dragit sig tillbaka. Äntligen. Men jag är lite misstänksam ändå, sist kom det ju tillbaka med kraft - så jag fortsätter att ta små små steg..

Men - förutom en särdeles krattig fysisk hälsa - så har den här veckan varit fantastisk. Har haft en mental glöd, som liksom trängt igenom fysiken, och känner mig så PÅ inför höstens utmaningar. Vad jag vill är glasklart och hur jag ska nå dit är också ganska tydligt. Dessutom verkar det som jag har utrymme att ta mig dig också..

I torsdags hade jag "uppkörning". Det var alltså dags för examination för min ACC-certifiering till ICF-coach. Och det gick hur bra som helst! Jag är så himla glad för det - ett av mina mål med att gå utbildningen för 1,5 år sedan, var just att den skulle leda till certifiering. Och nu är jag alltså där. Tillfredsställelsen är enorm. Kan ni ana?!

I fredags höll jag ett seminarium om mindfulness för 30 personer. Det gick också bra och jag känner hur mycket den här senaste utbildningen har gjort för min säkerhet och trygghet i de här sammanhangen. På tisdag första info-mötet inför höstens kurser. Nu drar det igång...

Känslan av flow är påtaglig. Yeah!