tisdag 9 september 2008

Vår egen lilla puma


Maken skickade en bild från landet... Jag är bara tvungen att dela med mig av denna dagsfärska lägesrapport från norraste delen av Östergötland.Trixie är vår lilla trädkatt och har därtill en särskild förmåga att posera framför kameran.

På tal om lägesrapporter, så är väderrapporterna från Miami ganska sporadiska via sms. Men utifrån svensk media och amerikanska orkansajter, så har jag förstått att Ike har mejat ner halva Kuba och nu är på väg in mot mexikanska golfen. Florida och Miami tycks ha klarat sig. Skönt för dottern (och den oroliga modern) och tragiskt för en redan hårt prövad region. Nionde orkanen (?) och säsongen har bara börjat.

För övrigt börjar min energi så sakteliga komma tillbaka. Snuvan är fortfarande påtaglig, men den tar inte över hela min tankeverksamhet nu... Tack för det!