onsdag 11 juni 2008

Ingen aning...

men av någon anledning så har jag haft de inledande stroferna till Ulf Lundells text i huvudet några dagar. Var tvungen att leta reda på hela texten. Säga vad man vill, men nog är det poesi, alltid. Även om resten av texten inte alls motsvarar min sinnestämning.

Nu har jag förpackat min längtan
Nu har jag förpackat min längtan
och gömt paketen i en vrå
för jag fann snart under min väntan
att det nog skulle bli bäst så

Jag ville vara en ängel
och flyga till himmelen upp
Jag ville vara en ängel
men nu så har jag gett upp

För den som allt för gärna
vill till himlen i Hades hamnar
och den som vill ta ner en stjärna
snart den svarta mullen famnar
Makten att begära är den första
tvånget försaka den andra
Vad tjänar att svälta och törsta
vad tjänar att irrande vandra