måndag 26 maj 2008

Ny vecka..

Och nya kostvanor..

Efter förra veckans spännande träff med en näringsterapeut, så har jag fått ytterligare verktyg för att bli friskare och jobba preventivt mot återfall i sjukdom.. Och det jag fick lära mig, var egentligen inget nytt - bara bekräftelse på det min kropp redan talat om för mig; Dvs att socker och vete är rena rama jammi-jammi för depressioner. Alltså ska det uteslutas ur min kost. Liksom alla mjölkprodukter.

Jag lärde mig en hel del annat. Och fick med mig vitaminer och örter, som ska hjälpa mn kropp att ta upp alla goda näringsämnen, och gynna återhämtningen efter förra årets sjukdom..

I helgen som var, så passade jag på att äta av både vete, mjölk och socker.. Min kropp gnällde lite, men accepterade att jag sa "this is for the last time, baby".. Och helgen var jättefin på alla sätt; dottern valde att fira sin födelsedags delvis med oss på Berget, så vi åt 19-årsmiddagen en dag i förväg i fredags kväll, och sjöng för henne med marängtårta och paket i lördags morse. Efter några timmars latande, så satte hon sig på tåget för återfärd till stan och kvällens firande med kompisar.

Kan faktiskt inte bli bättre.

Och nu börjar alltså ett - delvis - nytt tänkesätt kring kost. Jag önskar mig själv lycka till!