tisdag 6 maj 2008

"Deppigt värre"

Svd har påbörjat en artikelserie om depressioner.

De två första artiklarna har varit mycket bra. Om ni vill veta mer om det som har varit - och till viss del är - min verklighet så läs gärna..

Artiklarna går rätt in i själen och väcker så mycket i mig, att jag i dagsläget inte riktigt vet hur jag ska skriva om det. Nöjer mig med att hänvisa till dagens artikel... Där berättar en kvinna hur viktiga vännerna är för att ta sig igenom depressionen. Jag kan bara tårögt hålla med; att ha familj och vänner som finns där - oavsett vilket skick jag är i - är guld värt. Någon som lyssnar, ställer frågor utan att ifrågasätta, som låter bli att komma med käcka "ryck upp dig" - utan som accepterar mig precis som jag är, även de allra nattsvartaste dagarna...

Sänder er alla kärleksfulla och tacksamma tankar. Jag tror inte ni förstår hur viktiga ni är..