torsdag 10 april 2008

Trädgårdsmässa...

... på Älvsjömässan. Utan mitt deltagande, men den lyckades fylla upp alla tillgängliga parkeringsplatser runt det kontor som ligger strax bredvid och dit jag var på väg med bil för att besöka en kurskamrat.

Det tog mig visserligen endast 5 min från hemmet till Älvsjö, men jag letade p-plats i en kvart, för att till sist hitta en på andra sidan Huddingevägen - långt bort från Tieto Enator, som var målet. Lägger man därtill parkeringskostnaden på kostnaden för att jag förflyttade en bil BORT från trängseln i innerstan, så kan man klart ifrågasätta varför jag inte helt enkelt tog 4an till Södra station och sedan pendeln en station söderut? Vissa beslut ter sig ganska korkade i efterhand...

Men jag tror att bilen blev glad för lite uppmärksamhet. Den har stått ensam och övergiven i garaget i veckor, och behövde komma ut och skaka av sig dammet.