söndag 5 september 2010

Glad och lätt om sinnet

Jodå jag är hemma igen.Det har bara tagit mig några dagar att sätta på datorn och komma i fas igen. Men nu är jag här.

Jag mår förträffligt bra och är SÅ glad och tacksam för dessa första tio dagar av min yogalärarutbildning!

Har fått massa nya fina yogavänner, haft förmånen att lära av fantastiska lärare och mött både mörker och ljus i mitt inre. Yogan har varit suverän för kropp och själ, om än rejält utmanande..

Nu är jag verkligen supermotiverad att sätta mina dagliga rutiner ännu mera stabilt än tidigare. Går upp tidigt varje morgon och rullar ut yogamattan; gör mitt personliga program och avslutar med en stunds meditation. Sedan möter jag dagen, pigg och fräsch.. Än så länge går det lätt som en dans, och självklart är jag mycket medveten om att det kommer trögare dagar och när vi närmar oss novembermörkret kan det nog bli en stor utmaning att ta mig upp ur sängen kl 5...

Men med glada tillrop och en ständig inre påminnelse om min intention - så går det säkert bra.

Och i januari bär det av till Bali för steg 2 i utbildningen. Vill försöka stanna några veckor även efter utbildningen, vet inte om det kommer att funka, men har det som målbild och drivkraft framåt.

Men innan dess händer det massor av bra saker. Min älskade man fyller tex år. Jämnt ju. Och det kommer att firas.. Notera 25/9 i era kalendrar..

Frid.