tisdag 20 juli 2010

Nystart och ny design

Sitter under björkarna med min lilla laptop i knät och tänker att om jag nu ska starta om bloggandet, så behövs en uppfräschning.. En nystart på bloggen och bloggandet.
Kommer att pröva lite olika designer, så det är inte alls säkert att den kommer att se ut just så här nästa gång man kikar in.

För övrigt måste jag ju tillstå att sommaren hittills har varit helt superb! Och då pratar jag inte bara om vädret, som naturligtvis gjort sitt till - utan framför allt om det jag hittills har upplevt: Veckan före midsommar var jag så äntligen i Ludvika och fick vara med om Jon Kabat Zinn och Saki Santorelli (grundaren respektive nuvarande "director" av Center for Mindfulness). Deltog alltså i en 7-dagars utbildningsretreat och det var precis så fantastiskt bra som jag hade hoppats. Vilka otroligt genuina personligheter; så mycket värme och närvaro att varenda en av de 130 deltagarna måste ha känt sig omhuldade och sedda.. Jag är så imponerad över vad de har åstadkommit och blir bara än mer övertygad om att jag valt rätt väg in i mindfulness.. Känslan sitter kvar..

Tog veckan efter en kort stadstur med lite fix och trix, for sedan till Jönköping där jag umgicks med Fina Far och därtill bodde hos en kompis på hennes härliga lantställe. Mycket trevlig helg!

Och så.. Ytterligare några dagar senare for jag till Varberg och var med på en yogakurs med - jag gissar (har inte så många att jämföra med förstås) en av världens bästa yogalärare! Det var helt fantastiskt och omtumlande. Såpass att jag nu anmält mig till en yogalärarutbildning för honom med start i augusti.. oops, liksom. Så det kan gå..

Pussar och kramar från det vackra lilla huset på Berget!