onsdag 2 juli 2008

En nyföretagares planering

Nu är jag i valet och kvalet om/hur/när jag ska ta "ledigt" i sommar. I morgon har jag ett uppdrag i Strängnäs och fortsätter sedan till Berget. Nästa vecka ska jag få besked om några eventuella uppdrag över sommaren, men annars har jag just inget mer att göra...

Tänk att den här ovissheten inte stör mig mer än marginellt. Det är lite märkligt, jag som de senaste åren knappt tyckt att 5-6 veckors semester har räckt. I förlängningen är semester förstås livsnödvändigt, men nu är jag Maslowskt behovsstyrd. Behovet av inkomst är liksom större än behovet av ledighet. Dessutom har jag inte ett sedvanligt arbetspäckat år bakom mig, så det finns marginaler.

Men blir det inte mer jobb än så här, då är det lika bra att bestämma sig för att vara ledig. Lutar åt att nästa vecka blir den sista i stan på ett tag. Skulle det - mot förmodan - ramla in ytterligare jobb, så går det ju med Berget som bas också.

Jo, så får det bli.