måndag 14 juli 2008

Oh, du ljuva sommartid

Som jag har längtat efter en obruten tid på Berget! Men livet som egen företagare har hittills, den här sommaren, visat sig innebära väntan på besked om uppdrag o eviga försök till kontakt med människor som gärna vill ha kontakt. Men som aldrig är anträffbara.. I lördags kväll åkte jag så äntligen hit, i tron att jag åtminstone skulle vara här en vecka. Hann börja njuta av tystnaden o djurlivet... Eller vad sägs om en ung trana som spatserade majestätiskt över gården igår? Det händer inte så ofta i stan, liksom.. I morse blev jag uppringd av en rekryterare o en halvtimme senare satt jag i bilen på väg åter till stan... En intervju några timmar senare o så åter hit.

Men NU ska jag vara på Berget. Åtminstone 1, 5 vecka till. Förutom en liten avstickare till Askersund i morgon, där vi ska fira vår 3-åriga bröllopsdag. Nu vill jag landa.

Pussar o kramar!