måndag 15 oktober 2012

The Milkman

För snart 2,5 år sedan mötte jag min yogalärare Sky första gången. Han vände då helt upp och ned på min föreställning om yoga - och mina idéer om vad jag klarar av och inte. Och jag visste att jag på något sätt alltid skulle återkomma till hans undervisning. Sky har sedan dess bringat så mycket tillit, klarhet och lärdomar in i mitt liv att jag inte kan sätta ord på det.

Yogan har fått en helt annan innebörd, såväl fysiskt som mentalt - och framför allt har den tagit allt större plats i mitt liv till att nu vara en självklar del av mig.

När man tackar Sky för en fin klass - är det inte ovanligt att han svarar:

"Someone has to deliver the milk" Med det menar han att han bara ser sig som en kanal, en öppen dörr, för floden av den yogiska visdomen att rinna igenom. En mjölkman som leverera visdomen.

Jag är djupt och innerligt tacksam för att vara en del av SamaYoga-familjen och för att ha Sky som lärare, vän och inspiratör.

I den nya tidningen Yoga för dig kan du läsa en fin intervju med honom, gjord av en annan av Skys elever, och en kär vän, Klas Landahl.

Jag bugar mig djupt.

Namaste.


Läs mer om Sky, kurser och workshops: www.samayoga.org