fredag 22 januari 2010

Mittimellanläge

Tiden flyger och jag har stora problem med att hitta en fungerande struktur i denna tillvaro - mellan uppdrag.. Har varit "igång" i två veckor, men alla goda föresatser om tidiga meditationsmorgnar, träningspass, långa promenader och i övrigt goda vanor, har än så länge mest resulterat i fina planer..

Jaja. Det blir en del småsaker gjorda ändå, och tillförsikten är god. Och kanske det helt enkelt just nu är en sådan period i livet. En period som jag liksom bara ska vara i.. Och tillåta mig att vara i.

Och när jag är i ett sådant här "mellanläge" så händer det märkliga saker. Igår, när jag tog mig en dusch mitt på dagen - så började katastrof och orostankar fördunkla mitt sinne. Ungefär "hur ska det gå? Kommer jag att klara mitt konsultande? Tänk om jag inte lyckas sälja in mig på fler ställen?" Vojne, vojne, vojne - typ. Sådana där tankar som jag gissar att de flesta egenföretagare hamnar i med jämna mellanrum.

Så var jag nyduschad, ren på kroppen men mörk i sinnet. Och kollade mailen.. Och telefonen.. Och vips, så var där plötsligt två nya förfrågningar om uppdrag! Helt rätt i tid för mig, kan man ju säga..

Men nu tar jag ledigt på riktigt. Ska om ett par timmar sätta mig på Vingåkerståget och ägna helgen åt min make och friden på Berget.

Må ni alla ha en god helg. Puss på näsan!