lördag 3 januari 2009

Snö!

Så kom då snön även till Berget; mitt andningshål, min själsliga kraftkälla - mitt paradis..

Fördelen med vintern är, att det inte finns några som helst sysslor som pockar på att göras - ingen trädgårdsrabatt som ska fixas, eller löv som ska räfsas eller annat som brukar höra resten av årstiderna till. På vintern kan jag vara här och bara andas. Bara vara liksom. Tänka tankar till slut - och om igen. Inget som avbryter, mer än någon måltid som ska ätas, eller en katt som vill bli klappad. Maken och jag umgås, pratar - eller är tysta, men tillsammans. Utan annat som stör. Så välgörande på alla sätt.

Efter nästan en hel vecka här, är det dags att åka till stan i morgon. Det blir säkert också bra, men just nu känns det...

Sådär.







Och så.. En snöängel. Förstås!