torsdag 25 mars 2010

Jubileum

- I dagarna är det 2 år sedan jag slutade äta smågodis! 2 hela år.. utan att jag en endaste gång fallit för frestelsen att proppa munnen full med salta fiskar, gelehallon, bilar, söta/salta/sura bomber mm mm.. Visst är det imponerande!?
Well, det är naturligtvis en sanning med modifikation. Visst har jag smakat en enstaka smågodisbit vid några tillfällen under de här åren. Och sötsugen är jag ju fortfarande, till och från.. Men istället för att hetsäta Karamellkungens färglada frestelser, nöjer jag mig numera med att långsamt njuta av en chokladpralin, eller något annat - gärna lite exklusivare chokladigt.

Det var under påsken 2008, som beslutet mognade. Ni vet; påskägg fyllda med diverse påskgodis som jag - nästintill maniskt - proppade i mig, utan att ens tänka mig för. Det där hetsiga godisätandet nådde sin absoluta kulmen då, och sedan bestämde jag mig för att det fick vara nog.

Igår kunde jag konstatera, att jag numera kan passera affärens lösgodis utan att ens reflektera över om jag ska köpa eller inte.. Jag är faktiskt stolt.

Så, hur ska jag fira detta jubileum?